אפשרויות חדשות

שם הפעילות: אפשרויות חדשות

נושא הפעילות : התפתחות אישית, צמיחה והתחדשות, פתיחות לגישות
חדשות בתחומים שונים בחיינו
.
מטרת הפעילות : המשתתפים יהיו מודעים לנושא בו הם מעונינים לחולל שינוי בחייהם.
המשתתפים יקבלו רעיונות מעשיים ליישום
.
מתאים לגיל: חטיבת הביניים, בוגרים.

מחבר הפעילות: אוריה קרן-גיל

הכנה מראש:

1.    הכנת שישה שלטים, שייתלו ברחבי החדר/מקום הפעילות. על כל שלט ייכתב אחד מן הנושאים הבאים:

v              מערכות יחסים

v            יחסים במשפחה

v                עיסוק / מקום עבודה

v                ביטוי יצירתי

v                מקום מגורים

v                אורח חיים

2.      הכנת דפים ריקים כמספר המשתתפים שבראשם כתוב: ״אפשרויות חדשות״.

3.      הדפסת השיר ״דחוף לתת לעצמי״ / דויד אבידן כמספר המשתתפים. (הטקסט מופיע בצרופה לפעילות).

 

הפעילות:

שלב 1:
נפגשים במליאה. על כל כסא מונח כלי כתיבה ודף שבראשו כתוב ״אפשרויות חדשות״.

המנחה שואל:

באילו מן התחומים הבאים בחייכם הייתם רוצים לחולל שינוי? באיזה נושא מהנושאים הכתובים סביבכם, אתם זקוקים לאפשרויות חדשות?

המנחה נותן 5 דקות למשתתפים לבחור נושא ולכתוב היכן ״נתקעו״ בנושא שבחרו, מה לא ״עובד״ להם? מה ״נשחק״/מוצה? למה היו רוצים להפתח? איזה שינוי הם מבקשים לעצמם בתחום זה?

 

שלב 2:

כל משתתף ניגש לשבת ליד שלט הנושא אותו בחר, כך שנוצרת קבוצה קטנה עם המשתתפים הנוספים שבחרו בנושא זה.

(אם יש משתתף אחד לנושא, יחבור המשתתף לקבוצה בה יש מעט משתתפים).

(אם יש הרבה משתתפים בנושא אחד, כדאי לחלק קבוצה זו לשתי קבוצות קטנות).

לכל משתתף יש דקה, שתיים לחלוק עם הקבוצה הקטנה את אשר כתב. כשאחד משתף – כל השאר רק מקשיבים.

אפשר להפתח לאפשרויות חדשות, רק מההקשבה להתנסויות של אחרים בקבוצה.

10-15 דקות (תלוי בכמות המשתתפים), לתת רעיונות לאפשרויות חדשות האחד לשני.

על המשתתפים לכתוב את הרעיונות החדשים שמצאו חן בעיניהם על הדף שלהם.

 

שלב 3:

חוזרים למליאה

מניחים את הדפים לידינו.

יושבים בצורה זקופה ומרווחת ועוצמים עיניים.

נושמים כמה נשימות עמוקות, רחבות ואיטיות.

מתחילים ליצור בדמיוננו את השינוי המיוחל:

5-10 דקות: נראה בעיני רוחנו את הנושא שבחרנו נפתח ומשתנה לנגד עינינו, בעודנו משתמשים ברעיונות החדשים לאפשרויות חדשות, אותם קיבלנו מחברינו לקבוצה הקטנה.

(יש להשאר עם ״יד על הדופק״ ולראות כמה זמן מתאים לקבוצה לשבת בעיניים עצומות בשקט).

על המנחה לתת את ההוראות הנ״ל בקול שקט ורוגע ובאיטיות, ואז לתת זמן שקט למשתתפים לביצוע התרגול בדמיונם.

 

שלב 4:

חלוקת והקראת השיר: דחוף לתת לעצמי / דויד אבידן.

 

משימה:

כל משתתף יכתוב לעצמו תוכנית בשלבים ליישום השינוי שהוא רוצה לחולל.

ניתן להוסיף פעילות יצירה וליצור משירו של דוד אבידן ״דחוף לתת לעצמי״, מגנט לתלייה על המקרר, כתזכורת להתחדשות שבחרנו להביא לחיינו.

אפשר להכין מראש את השיר על מגנט.

 

סיכום ומשוב:

המשתתפים יתבקשו לשתף את הקבוצה בתובנות, רעיונות או עידוד שקיבלו בפעילות, שיסייעו להם לחולל שינוי.


פעילויות נוספות

אפשרויות חדשות

שם הפעילות: אפשרויות חדשות נושא הפעילות : התפתחות אישית, צמיחה והתחדשות, פתיחות לגישותחדשות בתחומים שונים בחיינו.מטרת הפעילות : המשתתפים יהיו מודעים לנושא בו הם מעונינים

על אלימות ואילמות

שם הפעילות: על אלימות ואילמות נושא הפעילות: פתרון קונפליקטים, תקשורת בין אישית. מטרת הפעילות: להבהיר את חשיבות ההקשבה והבנת האחר כבסיס ליחסים הוגנים וטובים. להדגיש את הקשר